Přesně 242 dní trvala přestávka mezinárodního seriálu závodu na okruzích Carbonia Cup. Z původně plánovaného kalendáře 7 podniků vypadl jarní Most a Slovakiaring, oba dva okruhy ale stále mají ve zbylých 5 podnicích své zastoupení.
Sezona sice začala tradičně na mosteckém autodromu, netradičně však zcela bez divácké kulisy. Rozhodnutí sice často kritizované, nicméně všichni víme, že v bezprostředním okolí okruhu žijí i obyvatelé, kteří motorsportu zcela nepřejí. Objektivně vzato tak byla atmosféra poněkud ponurá, diváci na závody zkrátka patří a i my jezdci jsme rádi, když je můžeme hezkými souboji pobavit. Věříme, že na říjnovém finále bude již vše zpět ve starých kolejích.
Startovní listina nabízela zajímavá jména i stroje. O porci bodů se přijel poprat Světinský s Dallarou GP2, Luderer s Dallarou F3 nebo Chabr na Formuli Renault 2.0.
K atmosféře nepřispělo ani počasí. Předpověď se zcela vyplnila, jedna přeháňka za druhou udržovala trať neustále mokrou. Z počátku nám voda dělala trochu vrásky na čele. K nové specifikaci pneumatik Hankook jsme zatím neměli žádná data, tudíž i nastavení vozu bylo velkou neznámou.
Nejrychlejší čas prvního tréninku ale ukázal, že jsme na správné cestě, byť je nutné sportovně podotknout, že do něho největší favorité nenastoupili. Do druhého již ano a i v něm jsme byli držiteli nejlepšího maxima. Modlitby, aby spadlo vody ještě více, tak v našem boxu nebraly konce.
I celá kvalifikace probíhala na mokru. Aby vše neprobíhalo tak hladce, byla hned po několika málo minutách přerušená, aby traťoví komisaři mohli vyprostit Ludererovu Dallaru z hlubokého kačírku. Vody na trati pomalu ale jistě ubývalo a byť jsme v ten okamžik drželi průběžné pole position, bylo zcela jasné, že o pořadí se bude rozhodovat až v samém závěru.
Díky dobře zvládnuté taktice, jenž nám umožnila zajet prakticky čistá kola neovlivněná okolním provozem, se podařilo nejvýhodnější pozici na roštu udržet až do samotného konce.
Výsledky kvalifikace (celkem 17 vozů)
1.
Honza Rieger
Rieger Motorsport
Gloria C8F
1:54.546
2.
Tomáš Chabr
Chabrmotorsport
Formula Renault 2.0
1:55.192 (+0.646)
3.
Jan Matáš
JMT Racing
Tatuus F4
1:57.967 (+3.431)
4.
Danny Luderer (DE)
Vogtland Racing
Dallara F308
1:58.980 (+4.434)
5.
Günter Schönfeld (DE)
HKC Racing
Formula Renault 2.0
2:02.491 (+7.945)
6.
Lubomír Světinský
Motorsport Světinský
Dallara GP2
2:02.657 (+8.111)
Pokud by voda na trati vydržela i do závodu, cítili jsme značnou šanci urvat vítězství i v závodě. Jenže déšť už nepřicházel a startovalo se na suchu. První místo bylo reálné jen za předpokladu technické poruchy Luderera a Světinského. Vždyť Formule 3 jede na kolo o zhruba 7 vteřin rychleji, Dallara GP2 by pak měla atakovat absolutní rekord mosteckého autodromu. Tak jako tak jsme byli připraveni se poprat s Tomášem Chabrem alespoň o celkový bronz.
Právě jeho ale při opouštění pitlane do zaváděcího kola postihla závada, když Renaultu vypověděl službu startér. Zcela otevřeně řečeno nás to velmi mrzelo, protože na vzájemný souboj jsme se opravdu těšili a jistě by byl kořením celého závodu. Snad někdy příště.
Samotný start proběhl zcela podle očekávání. Nejprve se přes nás přehnala Ludererova F3 a vzápětí ze třetí řady i Světinského GP2. Třetí pozici jsme ale do první zatáčky před dotírajícím Matyášem uhájili. I jeho bohužel v průběhu závodu postihly techické potíže v oblasti turba. Nám se podařilo několik málo kol Luderera držet pod tlakem, nicméně převaha vozu nakonec zvítězila a nezbývalo než v klidu udržet vůz na trati a dojet pro důležité body.
Výsledky závodu
1.
Lubomír Světinský
Motorsport Světinský
Dallara GP2
13 kol
2.
Danny Luderer (DE)
Vogtland Racing
Dallara F308
+ 34.977
3.
Honza Rieger
Rieger Motorsport
Gloria C8F
+ 1:03.673
4.
Tim Rädlein (DE)
Rädlein Racing
Formula Renault 2.0
+ 1 kolo
5.
Günter Schönfeld (DE)
HKC Racing
Formula Renault 2.0
+ 1 kolo
6.
Ondřej Hůlka
Hůlka Motorsport
Gloria C8F
+ 1 kolo
Výsledky kategorie D1 (formule do 1.400 ccm s motocyklovými motory)
1.
Honza Rieger
Rieger Motorsport
Gloria C8F
2.
Ondřej Hůlka
Hůlka Motorsport
Gloria C8F
3.
Tom Flemming (D)
Flemming Motorsport
Gloria C8F
Suma sumárum můžeme hodnotit první podnik veskrze pozitivně. Že nevlídné počasí nevydrželo nelze samozřejmě ovlivnit ale budeme pevně doufat, že se voda ještě letos poštěstí.
Dalším podnikem bude 17. července závod na německém Lausitzringu. Nejbližším domácím podnikem pak finále 11. října v Mostě.
Zlato a bronz z prvního klání v Mostě
Přesně 242 dní trvala přestávka mezinárodního seriálu závodu na okruzích Carbonia Cup. Z původně plánovaného kalendáře 7 podniků vypadl jarní Most a Slovakiaring, oba dva okruhy ale stále mají ve zbylých 5 podnicích své zastoupení.
Sezona sice začala tradičně na mosteckém autodromu, netradičně však zcela bez divácké kulisy. Rozhodnutí sice často kritizované, nicméně všichni víme, že v bezprostředním okolí okruhu žijí i obyvatelé, kteří motorsportu zcela nepřejí. Objektivně vzato tak byla atmosféra poněkud ponurá, diváci na závody zkrátka patří a i my jezdci jsme rádi, když je můžeme hezkými souboji pobavit. Věříme, že na říjnovém finále bude již vše zpět ve starých kolejích.
Startovní listina nabízela zajímavá jména i stroje. O porci bodů se přijel poprat Světinský s Dallarou GP2, Luderer s Dallarou F3 nebo Chabr na Formuli Renault 2.0.
K atmosféře nepřispělo ani počasí. Předpověď se zcela vyplnila, jedna přeháňka za druhou udržovala trať neustále mokrou. Z počátku nám voda dělala trochu vrásky na čele. K nové specifikaci pneumatik Hankook jsme zatím neměli žádná data, tudíž i nastavení vozu bylo velkou neznámou.
Nejrychlejší čas prvního tréninku ale ukázal, že jsme na správné cestě, byť je nutné sportovně podotknout, že do něho největší favorité nenastoupili. Do druhého již ano a i v něm jsme byli držiteli nejlepšího maxima. Modlitby, aby spadlo vody ještě více, tak v našem boxu nebraly konce.
I celá kvalifikace probíhala na mokru. Aby vše neprobíhalo tak hladce, byla hned po několika málo minutách přerušená, aby traťoví komisaři mohli vyprostit Ludererovu Dallaru z hlubokého kačírku. Vody na trati pomalu ale jistě ubývalo a byť jsme v ten okamžik drželi průběžné pole position, bylo zcela jasné, že o pořadí se bude rozhodovat až v samém závěru.
Díky dobře zvládnuté taktice, jenž nám umožnila zajet prakticky čistá kola neovlivněná okolním provozem, se podařilo nejvýhodnější pozici na roštu udržet až do samotného konce.
Výsledky kvalifikace (celkem 17 vozů)
Pokud by voda na trati vydržela i do závodu, cítili jsme značnou šanci urvat vítězství i v závodě. Jenže déšť už nepřicházel a startovalo se na suchu. První místo bylo reálné jen za předpokladu technické poruchy Luderera a Světinského. Vždyť Formule 3 jede na kolo o zhruba 7 vteřin rychleji, Dallara GP2 by pak měla atakovat absolutní rekord mosteckého autodromu. Tak jako tak jsme byli připraveni se poprat s Tomášem Chabrem alespoň o celkový bronz.
Právě jeho ale při opouštění pitlane do zaváděcího kola postihla závada, když Renaultu vypověděl službu startér. Zcela otevřeně řečeno nás to velmi mrzelo, protože na vzájemný souboj jsme se opravdu těšili a jistě by byl kořením celého závodu. Snad někdy příště.
Samotný start proběhl zcela podle očekávání. Nejprve se přes nás přehnala Ludererova F3 a vzápětí ze třetí řady i Světinského GP2. Třetí pozici jsme ale do první zatáčky před dotírajícím Matyášem uhájili. I jeho bohužel v průběhu závodu postihly techické potíže v oblasti turba. Nám se podařilo několik málo kol Luderera držet pod tlakem, nicméně převaha vozu nakonec zvítězila a nezbývalo než v klidu udržet vůz na trati a dojet pro důležité body.
Výsledky závodu
Výsledky kategorie D1 (formule do 1.400 ccm s motocyklovými motory)
Suma sumárum můžeme hodnotit první podnik veskrze pozitivně. Že nevlídné počasí nevydrželo nelze samozřejmě ovlivnit ale budeme pevně doufat, že se voda ještě letos poštěstí.
Dalším podnikem bude 17. července závod na německém Lausitzringu. Nejbližším domácím podnikem pak finále 11. října v Mostě.
Díky všem, kteří nám pomáháte!
Nejnovější
Opět na stupních vítězů. Petra Morávka nechaly na Pannonia Ringu klidným déšť i kolize
4. 6. 2025Rieger Motorsport dál sbírá poháry. Petr Morávek zahájil Panattoni Carbonia Cup bronzovým výsledkem
14. 4. 2025Šampion šéfem, nový pilot v kokpitu. Petr Morávek se s Rieger Motorsport vrací k formulovému závodění
7. 4. 2025